tisdag, juli 5

Äntligen, vet jag!!

Jag veeet! Jag har ändrat mig 7tusenmiljoner gånger men nu har jag verkligen hittat nåt som jag brinner för i en kombination där bilder blir ett bra komplement!

Det här var egentligen tanken från början med bloggen, men i mycket mindre skala. Då handlade det om hur jag åkte fram och tillbaka i Sverige och rustade hus, var på minisemestrar och andra roliga saker. I viss mån kommer det fortfarande att handla om de små resorna men nu kommer jag att fokusera mer på resor överhuvudtaget! Inte bara de jag själv åker på, utan nu med en massa annat reserelaterat!

Vad tror ni!
tycker ni att det är en bra idé peppa mig gärna!

Som en start så får ni en inspelad film från Catedral Metropolitana do Rio de Janeiro som vi besökte under en guidad tur i Rio. Man kände sig så liten när man stod där inne. Det var utan tvekan en av de häftigaste byggnadsverk jag sett! Man kan ana det på minen jag har i början av filmen:)

Från Wiki
Katedralen i Rio de Janeiro, Catedral Metropolitana do Rio de Janeiro eller Catedral de São Sebastião do Rio de Janeiro, är sätet för Rio de Janeiros ärkebiskop. Katedralen är tillägnad Sankt Sebastian, stadens skyddshelgon. Den byggdes mellan år 1964 och 1979 och är belägen centralt i staden. Katedralens diameter är 96 meter och högsta höjd är 75 meter. 20000 stående människor ryms i kyrkorummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar