torsdag, mars 26

Trådlösa telefoner behöver ingen kontakt

Pust, nu har jag ägnat morgontimmarna åt att sitta i telefonen. Så nu är allt ordnat med frakt av köket. Från början var det tänk att Nisse, grannen, skulle få låna en lastbil av sitt jobb. Men det sket sig och jag fick reda på det i förrgår. Då var det lite snabba puckar som behövdes eftersom köket är leveransklart den 27 mars. Jag ringde först till kvik som vi köpt köket av men deras budbil som dom brukade använda var för liten för vårt ihopmonterade jättekök. Så han rekomenderade DHL. Jag ringde dit. Dom kör bara för företag. Dom rekomenderade en budfirma. Ringde till Jet-någonting och dom körde bara möbler, inte hela kök. Dom rekomenderade ett flyttfirma. Flyttfirman kunde köra, men inte fören på måndag. Fine sa jag!

Så nu ser planerna ut så här:
  • Nu är mattläggaren här och lägger golvmattan, som för övrigt är dösnygg!
  • Klockan 13.00 kommer rörmokaren och fixar rören i tvättstugan
  • I kväll kommer johan som hjälper oss koppla in tvättmaskin och torktumlare som det ska vara så inte några proppar går. Han hjälper oss oxå med att ta bort kaklet i köket, dvs byta ut väggskivorna för att kaklet sitter som berget.
  • På måndag kommer köket och börjar montera det hemma!
  • ...sen tillkommer ju att vi ska kakla nytt, tapetsera runt skåpen och dra elen till spis, fläktkåpa, ugn, micro, kyl och frys. Slutsats; Det är jobbigt att renovera kök. Men resultatet blir jättebra!
Punktlista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar